Over ons Over ons
Onze gemeente telt ongeveer 125 leden. Elke zondag is er 's morgens een eredienst in onze kerk aan de Dorpsstraat 107.

Wij zijn een open gemeente, die leeft vanuit de Bijbel en de belijdenis dat Jezus Christus onze Heer is en hoofd van zijn kerk op aarde. Wij geloven dat God ons de opdracht heeft gegeven om met elkaar om te gaan vanuit liefde en respect voor alles en allen om ons heen.

Wij willen een gemeente zijn, die werkt aan onderlinge betrokkenheid en verdieping van het geloof, waarbij ieders geloofsbeleving wordt gerespecteerd.

Verhalen van 125 jaar Gereformeerde Kerk Aarlanderveen Verhalen van 125 jaar Gereformeerde Kerk Aarlanderveen
De geschiedenis van onze kerk is uitgebreid beschreven in het in 2012 verschenen boek 'Verhalen en Beelden, 125 jaar Gereformeerde kerk Aarlanderveen (1882-2012)'. Het boek bevat gegevens over het ontstaan van de kerk, de kerkelijke gebouwen, de predikanten en het kerkelijk leven. Het is royaal voorzien van foto's en bevat een naamlijst van alle ouderlingen en diakenen van 1887-2012.

Op internet is ook nog een interview te vinden met Arjan van 't Riet, naar aanleiding van het verschijnen van dit boek.

Er zijn nog exemplaren van het boek (108 pagina's; hard-cover; prijs 15 euro) verkrijgbaar bij de auteur: Arjan van 't Riet, Zuideinde 3a, 2445 AS Aarlanderveen, tel. 0172 574553

Archief Archief
Het archief van de kerk over de periode 1887-circa 1990 is in bewaring bij het Gemeentearchief Alphen aan den Rijn. De stukken zijn daar raadpleegbaar in de studiezaal. Uiteraard zijn privacygevoelige stukken alleen (beperkt) raadpleegbaar na voorafgaande toestemming van de kerkenraad.

kerkdienst
datum en tijdstip 24-03-2024 om 10:00