Overzicht Regionale Agenda juni 2019 Overzicht Regionale Agenda juni 2019
Overzicht Regionale Agenda juni 2019
Zo. 2 juni 9.30 uur Slotdienst. Voorganger: mw. M. Gehrels. Aarlanderveen, Geref. kerk
Zo. 2 juni 9.30 uur Plusdienst. Zevenhoven, Dorpskerk
Zo. 2 juni 18.30 uur Zangdienst. Ter Aar, Herv. kerk
Wo. 5 juni 19.30 uur Pinksternoveen. Ter Aar, Geref. kerk
Zo. 9 juni 9.30 uur Zomerdienst aan het meer. Alphen a.d. Rijn. Zegerplas, locatie: T-stijger. Thema: 'Ken je mij?'
Zo. 9 juni 9.30 uur Pinksterdienst. Nieuwkoop, Herv. kerk. Na de dienst koffiedrinken in de Kath. kerk/ parochiehuis
Ma. 10 juni 10.00 uur Openluchtdienst. Thema: 'De Geest doorbreekt de grenzen'. Muziek: De Weg Band uit Mijdrecht. Voorganger: dhr. Gerrit de Haan. Woerdense Verlaat, Kerkplein bij de Geref. kerk
Za. 15 juni t/m 29 juni Expositie van schilderijen en foto's. Ter Aar, Geref. kerk
Zo. 16 juni 19.00 uur Jeugddienst. Muziek 'Latreia' Aalsmeer. Woerdense Verlaat. Geref. kerk
Zo. 23 juni 9.30 uur Dienst voor jong en oud. Ter Aar, Geref. kerk
Zo. 30 juni 9.30 uur Gezinsdienst. Ter Aar, Herv. kerk. M.m.v. kinderkoor 'Joy' uit Gouda. Voorganger: dhr. J.P. Molenaar uit Zevenhuizen.
Zo. 30 juni 9.30 uur Jeugddienst. Voorganger mw. ds. P.M. Sonnenberg, Alphen a.d. Rijn. Aarlanderveen, Geref. kerk
Zo. 30 juni 18.30 uur Taizé-viering. Nieuwkoop. Geref. kerk aan de Achterweg. Voorganger: mevr. ds. Durkje Sikkema, Zoetermeer.

2 juni: Zangdienst waarin we vele bekende en geliefde liederen gaan zingen. Voorganger ds. C.v.d. Berg uit Gouda.

2 juni: Slotdienst: gezamenlijke dienst met de Hervormde gemeente. Voorganger: mw. M. Gehrels, Amsterdam

5 juni: Gereformeerde Kerk Ter Aar: Ieder jaar zijn er tussen Hemelvaart en Pinksteren diensten, waarin al biddend, zingend en mediterend de tijd wordt doorgebracht tussen Jezus’ Hemelvaart en het ontvangen van de Heilige Geest. Er zitten negen dagen tussen deze feestdagen, vandaar “noveen”, wat “negen” betekent. Iedere avond is er een dienst in een andere kerk ergens in het Groene Hart. Op deze woensdagavond vindt de Pinksternoveen plaats in de Gereformeerde Kerk van Ter Aar. Een vuur wordt iedere avond van de ene kerk naar de andere gebracht. Zo houden we de vlam brandend.

9 juni: Zegerplas, Alphen aan den Rijn: Op zondag 9 juni is van 9.30 tot 11.00 uur opnieuw een unieke openluchtdienst als onderdeel van het Zomerspektakel aan het Meer. Dit jaar met als thema: “Ken je mij?”. Een professionele band met lokale vocalisten zal de liederen begeleiden. Spreker Wim Hoddenbagh en Rik Zuthpen, alias 'De Droominee' zullen ook aanwezig zijn bij de kerkdienst. Trijntje Oosterhuis zal een paar liederen zingen, waaronder “Ken je mij?” Ook voor de kinderen zal er dit keer weer genoeg te doen zijn. Er doen dit jaar 20 kerken uit Alphen aan den Rijn en omgeving mee.

10 juni Openluchtdienst: Thema voor 2e Pinksterdag 10 juni 2019
De Geest doorbreekt de grenzen
Spreker: Dhr. Gerrit de Haan
Muziek: De Weg Band uit Mijdrecht
We collecteren dan ook weer voor Margreet Smit Muskathlon Tanzania

16 juni Jeugddienst Gereformeerde Kerk WV, voorganger ds. Jan Willem van Dijk,
Muziek  Latreia Aalsmeer

15 t/m 29 juni: Gereformeerde Kerk Ter Aar: Deze periode worden in Ter Aar kunstweken georganiseerd. Op verschillende locaties is kunst te bezichtigen. De Gereformeerde Kerk stelt haar kerkzaal open als expositieruimte. Er zullen een foto- en schilderijenexpositie te zien zijn. De kerk is op verschillende tijden in de week open. Toegang is gratis.

23 juni: Gereformeerde Kerk Ter Aar: Op zondag 23 juni is er een dienst voor jong en oud die in het teken staat van muziek. Gemeenteleden kunnen zelf muziek maken en het orkest zal enige liederen begeleiden. Ook zal er aandacht zijn voor de schilderijen en foto’s die in de kerk hangen vanwege de kunstweken.

30 juni: Jeugddienst: gezamenlijke dienst met de Hervormde gemeente. Voorganger: mw. ds. P.M. Sonnenberg, Alphen a/d Rijn

30 juni: Gezinsdienst  Herv. Kerk Ter Aar  m.m.v. kinderkoor Joy  uit Gouda.  Voorganger:  Dhr. J.P. Molenaar uit Zevenhuizen

Regionale jeugdagenda van de kleine gemeentes rond Ter Aar juni 2019.
23 juni 9.30 uur Dienst voor jong en oud Ter Aar Gereformeerde kerk      Oostkanaalkade 2
30 juni 9.30 uur Jeugddienst Aarlanderveen Gereformeerde kerk Dorpsstraat 107
30 juni 9.30 uur Gezinsdienst Ter Aar Hervormde kerk Aardamseweg 3