Regionale agenda voor APRIL Regionale agenda voor APRIL

Zo 9 apr

9.30 Ontmoetingsdienst Nieuwkoop Hervormde kerk
Reghthuysplein
Zo 9 apr 15.00 Uitvoering eigentijdse passie Johannes Herenweg 20 Woudse dom  Rijnsaterwoude
Zo 9 apr

18.30 Welkomthuisdienst Woubrugge Dorpskerk
Zo 9 apr 19.30 Zangavond Zwammerdam Dorpskerk
Kerkplein 5
Di 11 apr Vanaf 18.30 Passie - rondgang op de fiets Zevenhoven/
Nieuwveen
Start Witte Kerk Zevenhoven
Stationsweg 15
Do 13, vrij 14
en zo 16 apr
Stille Week en Pasen Nieuwveen Ontmoetingskerk
Vrij 14 apr
Goede Vrijdag
20.00 Uitvoering eigentijdse passie Johannes Dorpskerk Dorpsstraat
Leimuiden
Zo 16 apr

9.30 Pasen Nieuwkoop Hervormde kerk,
Reghthuysplein

2 apr Gezinsdienst Nieuwveen: hoewel de dienst voor jong en oud bedoeld is, staan de kinderen deze keer wel centraal. Er wordt zoveel mogelijk met hen rekening gehouden en er is deze morgen dan ook geen kindernevendienst. De organisatie is in handen van de gezinsdienstcommissie en ds. Gonja van ’t Kruis.

2 apr Evensong Nieuwkoop: ds. H.J. Prosman. M.m.v. Zanggroep 'Spirit'.

2 apr  Sing-in Nieuwveen: een uurtje zingen met elkaar naast een korte Bijbellezing, meditatie en gebed. Aanwezigen krijgen ook de gelegenheid om zelf liederen te kiezen uit het Nieuwe Liedboek en de Eigen Bundel van de Ontmoetingskerk.

8/9/14 apr Uitvoering eigentijdse Passie Johannes Rijnsaterwoude:  uit Leimuiden e.o. zijn 70 mensen de uitdaging aangegaan om het Johannes evangelie op eigentijdse wijze te vertolken.
Op  8, 9 en Goede Vrijdag 14 april zijn er uitvoeringen van de ‘Johannes’. Nieuwe en oude muziek wisselen elkaar af. De muziek is van Gerard van Amstel. De teksten zijn van ds. Piet van Midden.
De ‘Johannes’ wordt uitgevoerd onder muzikale leiding van Theo v.d.  Hoorn door een projectkoor van 70 mensen en een instrumentaal ensemble. Een dramagroep verbindt de liederen met de teksten. Tussendoor kunt u meezingen met samenzangliederen.
Voor alle drie de uitvoeringen is van tevoren reserveren of van tevoren een kaart afnemen een aanrader om er zeker van te zijn dat u een plaats heeft. De Dorpskerk waar de laatste uitvoering op Goede Vrijdag is heeft de minste zitplaatsen. Kaarten verkrijgbaar bij de Gemakswinkel te Leimuiden.

9 apr Ontmoetingsdienst Nieuwkoop: ds. P.J. van Midden, Bergambacht.

9 apr Welkomthuisdienst Woubrugge: laagdrempelige dienst, voorganger ds. W.J. Geuze, ´s Gravendeel.

11 apr Passie - rondgang op de fiets Zevenhoven/Nieuwveen: gaat u mee op weg naar Pasen? Het verhaal van het lijden en sterven van Jezus wordt verteld in een rondgang op verschillende manieren: door drama, film, zang en gesproken woord.
De rondgang vindt plaats op de fiets. Mocht u niet kunnen fietsen wordt er vervoer met de auto geregeld.
De presentatie duurt op elke locatie ongeveer 15 minuten. De totale rondgang duurt twee en een half uur.
De vijf locaties zijn de Witte Kerk in Zevenhoven,  waar de rondgang start, vervolgens gaat u naar basisschool de Diamant in Zevenhoven, de Ontmoetingskerk in Nieuwveen, de Sint-Nicolaaskerk in Nieuwveen  en de  Johannes geboortekerk in  Zevenhoven.
Onderweg en na de rondgang wordt er koffie, thee en limonade geschonken.
De Passie start op verschillende tijden: 18.30, 18.45, 19.00 en 19.15 u.
Wilt u zich a.u.b. van tevoren opgeven.  Vermeld uw naam, telefoonnummer, het aantal personen wat u aanmeldt, de starttijd en (wanneer u niet in staat bent te fietsen) dat u gebruik wil maken van vervoer met auto. Dit alles bij Annet Hoogerwerf-Teitsma, email a.n.hoogerwerf@gmail.com, tel. 538102.

13, 14 en 16 apr Stille Week en Pasen Nieuwveen: deze drie diensten vormen één geheel. De dienst op Witte Donderdag staat in het teken van de viering van het Laatste Avondmaal. Voorganger: ds. T. Wielsma uit Uithoorn en organist Piet van Rikxoort. In de dienst op Goede Vrijdag wordt de kruisiging herdacht. Er zullen stukken uit de Mattheüs Passion beluisterd worden. Voorganger: ds. A. Christ uit Katwijk en organist Hanno Hommel. Op Paasmorgen klinkt ‘De Heer is waarlijk opgestaan’, in een dienst die aansluit op het gezamenlijk genuttigd Paasontbijt. Voorganger: ds. Gonja van ’t Kruis uit Boskoop, organist Anton den Boer en zang van Muriel Jonk.

16 apr Pasen Nieuwkoop: ds. H.J. Prosman. M.m.v. Chr. Gem. Zangvereniging 'Con Amore'.