Regionale agenda voor DECEMBER van de kleine gemeentes rond Ter Aar Regionale agenda voor DECEMBER van de kleine gemeentes rond Ter Aar
Regionale agenda voor DECEMBER van de kleine gemeentes rond Ter Aar

Zo 4 dec    9.30 Ontmoetingsdienst
2e Advent
Zo  4 dec    9.30 Plusdienst Zevenhoven Dorpsstraatkerk

Zo 4 dec  18.30 Sing-in Woubrugge Dorpskerk
Zo 4 dec  18.30 Sing-in Nieuwveen Ontmoetingskerk
Zo 11 dec

10.30 Top 2000-dienst Ter Aar Geref. PKN Kerk Oostkanaalkade 2
Do 15 dec

20.00 Inspiratieavond over SAGE Rijnsaterwoude Het Schoolhuis
Herenweg 22
Za 17 dec 19.00 Open lucht
Kerstsamenzang
Zevenhoven Plein in het dorp
bij de winkels
Zo 18 dec

19.00 Interkerkelijke Kerstsamenzang Langeraar Heilige Adrianuskerk Langeraarseweg 90
Zo 18 dec 16.00

Oudjaar

Nieuwkoop Gereformeerde kerk
Achterweg

4 dec Sing-in Nieuwveen: een uurtje zingen met elkaar naast een korte Bijbellezing, meditatie en gebed. Aanwezigen krijgen ook de gelegenheid om zelf liederen te kiezen uit het Nieuwe Liedboek en de Eigen Bundel van de Ontmoetingskerk.

4 dec Ontmoetingsdienst Nieuwkoop: voorganger: ds. H.J. Prosman.

4 dec  Sing-in Woubrugge: laag drempelige zangdienst o.l.v. Gretha Bergman.

11 dec  Top 2000-dienst Ter Aar:  In verschillende kerken wordt de laatste jaren in december zo’n dienst gehouden. Op zondag 11 december a.s. zal er om 10.30 uur ook in de Gereformeerde Kerk van Ter Aar een Top 2000-kerkdienst zijn. De band BEAM zal de nummers van verschillende Top 2000-liedjes, waar een Bijbelse boodschap uit te halen is, vertolken. Bent u benieuwd welke liederen ze zingen en spelen; kom naar deze Top 2000-dienst.

15 dec  Inspiratie-avond over Sage  Rijnsaterwoude:  met de gemeentes ten Noorden van Alphen aan den Rijn zoeken we al een paar jaar naar vormen van samenwerking (SAGE), om elkaar te versterken in het Gemeente Zijn van onze Heer, Jezus Christus. Deze avond komt ds. De Reuver, scriba van de Protestantse Kerk in Nederland spreken over de noodzaak tot samenwerking en over zijn eigen ervaringen. We horen over de verbeterde samenwerking tussen de Protestantse Gemeentes binnen de burgerlijke gemeente Kaag & Braassem en we tasten af hoe we nog meer vorm kunnen geven aan SAGE.

18 dec  Interkerkelijke Kerstsamenzang Langeraar: met zang en muziek bereiden we ons voor op het Kerstfeest. Het kerstverhaal wordt via schermen uitgebeeld in beeld en geluid.

18 dec  Kinderkerstviering Ter Aar:  m.m.v. kinderen Kindernevendienst.  Voorganger: ds. J. Staat Andijk.

24 dec Kinderkerstviering Nieuwkoop: voorganger: ds. H.J. Prosman.

24 dec Kerstavond Rijnsaterwoude: m.m.v. koor Song of Joy uit Kudelstaart.

24 dec Kerstavonddienst Aarlanderveen: gezamenlijke dienst van de Hervormde gemeente en Gereformeerde kerk, voorganger: ds. G.M. van Meijeren, Hoevelaken.

24 dec  Kerstnachtdienst Ter Aar: m.m.v. Sound of Celebration uit Alphen a/d Rijn, voorganger: ds. W.H. van Boeijen.

24 dec  Kerstnachtdienst Woerdense Verlaat: thema: ‘Volg de ster’, spreker: ds. Gert Beekman,  m.m.v. de Herman Singers. Organist: Chris van den Hoek

24 dec  Kerstavonddienst Ter Aar: in deze Kerstavonddienst zal het Koor ‘Spirit’ uit Nieuwkoop een aantal Christmas Carols zingen. Na afloop is er warme chocolademelk en glühwein.

24 dec Kerstnachtdienst Woubrugge: in onze sfeervolle Dorpskerk o.l.v. ds. Mandemaker en ds. Van Schaik, m.m.v. De ‘Voices of Bliss',  Bert den Hertog (orgel) en Andre van 't Wout (piano).

24 dec Kerstnachtdienst Nieuwkoop: voorganger: ds. G.H. Fredrikze, Harderwijk. M.m.v. gospelkoor 'Living Words' uit Valkenburg (Z-H).

24 dec  Kerstnachtdienst Nieuwveen: georganiseerd door één van de gespreksgroepen met veel persoonlijke bijdragen. Verkondiging: ds. Gonja van ’t Kruis.

25 dec Eerste Kerstdag Nieuwkoop: voorganger: ds. H.J. Prosman, m.m.v. Zanggroep 'Spirit'.

26 dec  Kerstzangdienst Ter Aar: In deze dienst zullen vele bekende kerstliederen met elkaar worden gezongen. Voorganger: ds. J. Henzen uit Wateringen.

31 dec Oudjaar Nieuwveen: het jaar wordt afgesloten in een dienst met als voorganger ds. P. Baane uit Alphen a/d Rijn.

31 dec Oudjaarsavonddienst Ter Aar: Het jaar 2016 wordt uitgeluid met een dankdienst.

31 dec Oudjaar Nieuwkoop: voorganger: ds. H.J. Prosman.