Regionale agenda voor MAART 2016 van de kleine gemeentes rond Ter Aar Regionale agenda voor MAART 2016 van de kleine gemeentes rond Ter Aar
Zo 6 mrt 9.30 Plusdienst Zevenhoven Dorpsstraat kerk

Zo 6 mrt

9.30 Ontmoetingsdienst Nieuwkoop Hervormde kerk
Reghthuysplein
Zo 6 mrt 10.00 Gezinsdienst Aarlanderveen Hervormde kerk
Zo 6 mrt 18.30 Sing-in Nieuwveen Ontmoetingskerk
Di 8 mrt

20.00 Avond over manische depressiviteit Ter Aar Aarkant, naast Geref. PKN Kerk, Oostkanaalkade 2
Zo 13 mrt 9.30 Afscheidsdienst

Zo 27 mrt

10.00 Paasdienst Ter Aar Geref. PKN Kerk Oostkanaalkade 2

Toelichting:

6 mrt Ontmoetingsdienst Nieuwkoop: voorganger: ds. H.J. Prosman. M.m.v. Zang- en muziekgroep van 'De Bron' uit Alphen a/d Rijn.

6 mrt Gezinsdienst Aarlanderveen: gezamenlijke dienst van de Hervormde gemeente en Gereformeerde kerk. Voorganger: mw. ds. P.J.Vlasblom-Bennink, Nunspeet.

8 mrt Avond over manische depressiviteit Ter Aar: De werkgroep ‘Religie en Psychiatrie’, waarin pastores van verschillende kerken en pastores werkzaam bij GGZ Rivierduinen zitten, organiseert een avond waarin manische depressiviteit centraal staat. De avond is bedoeld voor bezoekmedewerkers.

13 mrt Afscheidsdienst ds. Wilschut Nieuwveen: m.m.v. de Herman Singers uit Linschoten.

13 mrt Taizé-viering Nieuwkoop: voorganger ds. H.J. Prosman. M.m.v. Muziekgroep en cantorij.

20 mrt Sing-in  Woubrugge: zangdienst (geen predikant) o.l.v. Grétha Bregman-Hoving.

24 mrt Dienst op Witte Donderdag Ter Aar:  waarin avondmaal gevierd wordt, staande in een kring, om de laatste maaltijd van Jezus met zijn leerlingen voor zijn dood te herdenken.

25 mrt Dienst op Goede Vrijdag Ter Aar: waarin het lijdensverhaal wordt gelezen. Er worden veel passie-liederen gezongen. Er is geen preek.

25 mrt Dienst op Goede Vrijdag Nieuwkoop: voorganger: ds. G.H. Frederikze, Harderwijk. M.m.v. Chr. Gem. Zangvereniging Con Amore.

26 mrt Paaswakedienst Ter Aar: waarin we de opstanding van Christus vieren. De nieuwe Paaskaars wordt de kerk binnengedragen en aangestoken.

27 mrt Paasdienst Ter Aar: de mooie Paasliederen worden begeleid door orgel en trompet, om de dienst een extra feestelijk tintje te geven.

28 mrt Paasgezinsdienst Ter Aar: voorganger ds. W.H. van Boeijen, m.m.v. Kinderkoor ‘De lenteklokjes’ uit Kamerik.