Regionale agenda voor NOVEMBER Regionale agenda voor NOVEMBER

Oostkanaalkade 2
Zo 19 nov 12.00- 13.30 Kliederkerk Leimuiden St. Jan de Doper kerk
Willem v.d.Veldenweg
Zo 26 nov   9.30 Laatste dienst kerkelijk jaar /herdenking overledenen Nieuwveen Ontmoetingskerk

18.30 Sing-in Woubrugge Dorpskerk

19.00 Sing-in Rijnsaterwoude Koorkerk - Woudse Dom
Herenweg 26
Zo 26 nov

19.00 Eeuwigheidszondag/ gedachtenisdienst Ter Aar Geref. PKN kerk Oostkanaalkade 2
Zo 26 nov 19.00 Jeugddienst Woerdense Verlaat Geref. kerk
Korte Meentweg 17

Toelichting:
5 nov Scholenzondag Ter Aar: Samen met de hervormde gemeente en leerlingen van de Protestants Christelijke basisschool de Fontein wordt een dienst voorbereid. Centraal staat het verhaal van de Kamerling uit Morenland, Handelingen 8: 26 t/m 40.
5 nov  Sing-in Nieuwveen: een uurtje zingen met elkaar naast een korte Bijbellezing, meditatie en gebed. Aanwezigen krijgen ook de gelegenheid om zelf liederen te kiezen uit het Nieuwe Liedboek en de Eigen Bundel van de Ontmoetingskerk.
5 nov Zendingsdienst Woubrugge: (qua vormgeving wordt  de dienst  gehouden zoals het  in Spangen gehouden wordt) met als voorganger de heer Nico van Splunter uit Rotterdam. (Geloven in Spangen ondersteunen wij al enige jaren met forse financiële bijdrage).
5 nov Gezinsdienst Nieuwveen: de kinderen staan in deze dienst centraal; het niveau is zoveel mogelijk op hen afgestemd. M.m.v. kinderkoor Joy uit Gouda.
5 nov Najaarszendingsdienst Nieuwkoop: voorganger ds. W. van Laar, Gouda. M.m.v. Zanggroep ‘Spirit’.
5 nov Gezinsdienst Aarlanderveen: gezamenlijke dienst met de gereformeerde kerk. Voorganger: dhr. M. van der Linden, Katwijk.
5 nov Taizé-viering Ter Aar: m.m.v. het gemeente-orkest. Een korte viering, waarin Taizé-liederen worden gezongen, waxine-lichtjes worden aangestoken, bijbeltesten en gedichten worden gelezen en een stiltemoment is. We proberen de sfeer van Taizé zo veel mogelijk na te bootsen met kleden in warme kleuren en sfeervolle verlichting.
19 nov Kliederkerk Rijnsaterwoude / Leimuiden: een laagdrempelige vorm van kerkzijn. Op spelende wijze wordt vorm gegeven aan een verhaal uit de bijbel voor kinderen van 3-12 jaar.
26 nov Laatste dienst kerkelijk jaar Nieuwveen: de dienst waarin de overledenen van het afgelopen jaar worden herdacht. Voor hen wordt een kaars aangestoken. Ook krijgen de nabestaanden het kruisje, de kaars en een witte roos mee naar huis. Iedereen die dat wil kan  een kaarsje aansteken voor een overledene in eigen omgeving die men in deze dienst wil herdenken. En voor al deze overledenen is er ook een witte roos om op een graf te leggen of in een herdenkingshoekje thuis neer te zetten.
26 nov Sing-in Woubrugge: o.l.v. Gretha Bregman-Hoving.
26 nov  Sing-in Rijnsaterwoude: het eerste gedeelte worden liederen gezongen n.a.v. een thema. De tweede helft worden verzoekliederen gezongen.
26 nov  Jeugddienst Woerdense Verlaat: spreker ds. Jan-Willem van Dijk.

datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:00

datum en tijdstip 05-05-2024 om 09:30