Zomertijd Zomertijd
De zomerperiode is weer aangebroken.  De eerste mensen zijn al op vakantie. Snel gaat de tijd voorbij, vooral omdat Pasen en Pinksteren dit jaar vroeg waren. Het lijkt erop of je van de vrije dagen gelijk terechtkomt in de vakantie.
Dat is natuurlijk niet zo als je op school zit en je je best moet doen om naar het volgende leerjaar over te gaan en voor degenen die examen hebben gedaan; de spanning of zij geslaagd zijn en aan een nieuwe studie kunnen beginnen.
Veel komt er voorbij in een paar maanden. We hebben de gemeenteavond gehad en voor het eerst een vrijwilligersavond (die was heel gezellig). Dan ontmoet je elkaar eens op een andere manier. En wat ik hieraan heel belangrijk vind: de waardering voor allen die werken voor de kerk; al doe je het vrijwillig, vrijblijvend is het niet. Dat vind ik zo fijn, dat alle vrijwilligers dit met liefde doen. Daarvoor wil ik jullie allemaal,  of je er nu wel of niet bij kon zijn, hartelijk bedanken!

Nu gaan we de vakantieperiode in, ook kerkelijk gezien. Vanaf 3 juli worden er weer gezamenlijke kerkdiensten gehouden. Vergaderingen zijn er niet, geen clubs, enz. Dan wordt het een beetje stil in en rondom de kerk en het kerkelijke leven.
We hopen elkaar wel te ontmoeten in de kerk, b.v. tijdens de kerkdiensten in de zomer.
Maar ik wil u en jou nog wel attent maken op hen die niet met vakantie gaan of niet meer kunnen vanwege hun leeftijd of gezondheid. Wilt u vooral de ouderen niet vergeten? Stuur hen een kaartje vanaf uw vakantieadres. Dat wordt zeker gewaardeerd!
Een levend teken van mens tot mens en van God tot mens, verwoord in het volgende gedicht:

Leven
is mensen en dingen omhelzen
en weer loslaten
om ze te laten groeien en bloeien voor Gods aanschijn.

Leven
is dankbaar zijn voor het licht en de liefde

voor de warmte en de tederheid
in mensen en dingen zomaar gegeven.

Leven
is alles laten zijn en zien als een gave van God.
Niets en niemand bezitten
en juichen om elke ster die uit de hemel valt!

Met vriendelijke groet en een fijne en goede zomer toegewenst, mede namens mijn man,
mevr.  J. (Joke) Pennewaard-Duiveman.